Barnmorskan idag, vecka 24 !

Min 6e arbetsdag på raken.. Det är hårt. I vården jobbar man ju oftast högst 3-4 dagar, är ledig några dagar osv.. Det är liksom så intensivt när man är där och man klarar inte så mycket mer. En heltid i vården är, jaa. Ett rent helvete :D Haha !!
Jaja det har faktiskt varit lite kurser och sådär också, på mina lediga dagar. Så det är därför !!
Ska dit imorgon också och kurs hela dagen på torsdag sen är jag ledig tills på måndag - Lovely!

Men jag är så himla glad att jag klarar att jobba överhuvudtaget. Vilken grej för mig va ;) Vecka 24 och jobbar. Det trodde jag aldrig ! Visst är det kämpigt vissa mornar när man knappt kommer upp ur sängen, men jag sitter inte hemma en hel graviditet till, det gör jag bara inte.. och klarar man det så klarar man det.. & hade jag inte kommit upp ur sängen alls så hade jag ju inte varit där :)

Men nu har vi riktigt kommit in i Jobb, dagis, plugg - rutinerna.. Och visst, det tar på krafter att både arbeta och sen underhålla en lillkille fullt ut. Jag är sån så jag kämpar med allt tills jag stupar.. Jag nöjer mig inte med att sätta honom vid Tvn efter dagis så vi hade kunnat ta det lungt. Jag tycker bara att han ska få sitta en stund på morgonen när han vaknar & en stund på kvällen innan han somnar, så det blir en speciell & mysig stund för honom.
 Jag har såna jädra principer när det gäller allt.. så jag kämpar och kämpar och på kvällarna stupar jag helt färdig vid 20:00..
Är vi inte ute i flera timmar får jag dåligt samvete, hittar jag inte på roliga saker som han tycker är kul får jag dåligt samvete, och sen får jag dåligt samvete för att jag vet att man behöver ha det tråkigt ibland.. och när jag låter han va inne en hel dag & ha tråkigt för jag dåligt samvete för det också (Gaah!) lagar jag inte riktig mat får jag dåligt samvete, sitter jag inte & alltid leker, pysslar, sjunger och underhåller honom får jag dåligt samvete... Och vi ska inte ens snacka om om jag sätter mig vid datan / tvn 5 minuter och inte bryr mig om honom .. Då dör jag inombords. Då känner jag mig kassast i hela världen!
Ganska jobbigt det där.

--

Jaja Jag fick sluta lite tidigare på jobbet eftersom jag skulle till Barnmorskan. Vi tog blodtryck, massa olika blodprover osv.. Blodsockret va bra (trots att jag äter endel blask), men järnet va ur-uselt så jag måste fortsätta med 2 järnisar trots att det inte gett nån effekt ännu..
Hon kände på magen och livmodern låg några centimeter ovanför naveln, precis som den ska göra = Bebisen är perfekt stor för sin vecka :) Lyssnade på hjärtaljuden som låg på 144 .. Också bra!
Pratade lite om min smärta & stelhet (Som alltid.. Blää) . Hon skickade en remiss till min sjukgymnast och vattengympa igen ! Har helt enkelt inte blivit av att jag fått någon tid sen efter höftoperationen trots att jag såklart ska gå på regelbundna besök dit för att öka rörlighet & minska min stelhet !

Vi har ätit Tacos och nu ligge jag & vilar mig. Dags att sova snart, upp tidigt imorgon igen.. Jobba en stund & Dagis! Tur att jag jobbar 50% så lillen inte behöver va där så länge.
Natti !!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0