Hohooooo

Ledig 2 dagar innan helgen.

Ska strax börja laga (Kyckling) Tikka masala, med lite minimajs, baumbiskott, kastanjer och annat gottigt att slänga i :) Tänk att det kan va kul med matlagning. Nåt som inte är lika kul är att Vincent får panik när jag börjar laga något och ska ha det NU, med en gång.. och är helt galen tills maten är klar ;P

Annars händer inte så mycket. Dagarna rullar på. Varit smärtfri i 2 dagar, ljuvlighetens ljuvel. Stel är man ju alltid och går som en mongolid. Men skönt att slippa smärtan lite och få lite energi tills det är dags nästa gång!

Fullt ös här hemma. Vincent frågar om allt: "Va är det?" hela tiden.. Sen försöker han härma orden. Besatt i allt som har med bilar, bussar, lastbilar, flygplan att göra.. Vi ska tända "boa" varje gång vi äter.. Boa betyder blomma, han tycker nog att blomma är lika med ljus. Lika vackert för honom :)
Har fått börja ha vagnen med mig ut. Vågar inte med det annars.. Ibland springer han bara rakt iväg... och det måste se sjukt kul ut när jag försöker springa efter (som inte ens får springa, som har ont/är stel) och haltar samtidigt .. och försöker bära denna tunga otympliga unge på säkert 13-14 kg med magen för uppförsbackar, för det finns inget annat än det där vi bor. Efter en stund är jag helt färdig när jag sätter mig ned med massa sammandragningar.. Hahaha, och jag är inte ens höggravid liksom.. Hallååå?)
 .. Mammas finaaste kille iallafall!

Beben i magen sparkar och håller igång. Mest när man lägger sig på kvällarna. Gillar att hålla till på höger sida mage, precis som Vincent gjorde.. Är nog goast där. Jag känner varenda detalj på bebisen. Är ju verkligen bara magen som syns på mig.. Haha ! Veckorna går sakta men säkert framåt, men man får försöka passa på att njuta. Inte varje dag man är gravid liksom =)=) Har inte varit hos Barnmorskan sedan vecka 11 (Förutom ultraljudet men då verkar dom ju helst inte vilja prata.. Haha) Så jag har iallafall en tid nu nästa vecka. Vet ju att det är glest om gångerna med 2a barnet men .. Inte en gång mellan vecka 11 och vecka 24 låter liteee väl !?

Onsdag idag iallafall och det blir mys framför Bonde söker fru - Höstens alla färger, dofter, den härliga klara kalla kylan som slår en när man kommer ut, och alla mysiga program på tvn <3

Sen så blev jag mörkare än förutspått.. i håret såklart! Mörk guldblond skulle jag bli :) Snarare brunaktigt.. men nu får de va som det är, jag orkar liksom inte med det mer.. Det är på gränsen till hårlossning typ. Jag spyr på mitt hår och vill aldrig mer se det, eller göra något med det igen !

Gravid med V i n c e n t  - Vecka 25.. Ska ta och skaffa mig en ny gravidbild nu i vecka 23. Änna dags =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Nä men jag tror inte man har något besök mellan vecka 11 och 23. Har iaf för mig det. En jävlans massa veckors väntande, haha!! =)



Jaaa mera magbilder tack, hihi

2010-10-13 @ 19:12:20
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0