08:28

Vår dator är på inlämning igen.. Typ 1000onde gången. Men nu har vi beställt en ny laddare för våran plupp är för lång så den trycker sönder datan innanför varje gång.
Vi ska även köpa en Tv till sovrummet att sätta på väggen nu vilken dag som helst. Det är efterlängtat.
I stort sätt behöver man aldrig resa sig upp överhuvudtaget ?!! ;) Haahaaa.
Nä men det är jäkligt mysigt att ha myskvällar så ibland. ALlra helst när man är in pain så att säta, och när man vill se på olika saker !!

Någonting som stör mig något enormt och som alltid stört mig sen jag fick barn är när föräldrar fan inte säger till sina ungar när dom slåss eller gör något .. "Nej inte mitt barn, inte".. Öh JO DITT BARN (?!!!).
Det retar mig till vansinnie. Tar Vincent något från någon eller skulle han SLÅ någon så är det inget man ska ta lätt på. Självklart förstår inte såhär små barn att man gör en sån sak för att vara elek men man måste ändå markera att det är jätte jätte fel.. Och allra helst 3-4-5 åringar förstår VERKLIGEN, och att föräldrarna inte ens säger till så stora barn får mig som sagt ursinnig.
Igår gick vi till kyrkans barntimmar och lekte och där var det flera stycken i 4årsåldern som fick världens damputbrott och slet ut alla leksaker och kasta iväg dom och kastade (!) in min 1åring i väggen flera gånger utan att någon sa nåt och slet hans leksaker från han och sa att dom ville ha den istället.. Det är inget som jag bara kollar på om, för Vincent förtjänar inte det när han står och leker.
Så då fick JAG säga att nu var du inte snäll, så gör man inte. Jag hatar att säga till andras barn men så gör man fan inte när man är såpass stor och förstår, och förstår ju inte att det är fel om man inte får någon tillsägelse. Flera gånger gjorde hon så, trots att jag sa till henne. Han bara flög in i väggen. Hon slet ifrån honom hans leksaker. Jag har lärt Vincent ända från början att man inte tar någons leksak och skulle han mot förmodan göra det så tittar han på mig och vet att det är fel, och så gör såklart alla småbarn. Men inte stora barn, det accpeterar jag bara inte Jaja. SJälvklart är det något dom får lära sig att inte alltid få ha saker ifred men att stora ungar kommer och kastar in småbarn i väggen (jag var med så jag såg alltid och dom stod helt lugnt och lekte och helt plötsligt ska hon gå förbi Vincent och slänger in han i elementet).
Jag fick nog och gick därifrån. Helt svettig var jag.
Usch va jag föraktar sådana föräldrar. Skulle Vincent göra så mot något barn så skulle han få höra, kan jag lova.
Då får man väl lyfta ungen därifrån och gå hem. Visa att det i n t e   är okej att vara elak !

Vi är lediga idag också och får se vad vi ska hitta på :) Vincent har sovit mellan oss inatt och jag har haft fruktansvärt ont och knappt kunna vända mig om.
Vincent är sjukt roligt ibland så när jag skriker till av smärta så härmar han mig och när jag haltar haltar han efter. Hahahha, ser så jäkla kul ut !
Annars är det en fröjd att vara gravid. Det är så lätt att va gravid när man kan gå. Kunna leva liksom.
Och framför allt jobba. Jag hoppas att det ändå kommer va så här "lindrigt" med gången så man kan jobba så länge som möjligt in i graviditeten.

Nej om vi ska fixa litte frulle !

Kommentarer
Postat av: Angelica

Usch visst är det hemskt med föräldrar som inte gör något. Vi har två lekgrupper där vi bor och jag har helt slutat gå till den ena på grund av att det finns flertalet föräldrar där som bara lämnar sina barn där och tror att det är en ursäkt för kafferast och skvaller medans deras ungar uppför sig runt ut sagt odrägligt mot alla andra barn. Det är ju inte direkt vad man vill utsätta sina egna barn för, dom ska ju ha kul när dom går till lekgrupper. Så nej, vi går inte dit längre för jag är trött på att säga till andras barn. Usch!

2010-09-21 @ 10:40:15
URL: http://odonnell-marberg.blogspot.com/
Postat av: Malin o Eden

Herregud klart man måste säga till.. Eden kan fläkta med armarna när hon blir arg och jag säger alltid till henne trots att hon bara är 1,5 år.. Puckos!! Stå på dig Emsis

2010-09-21 @ 13:44:35
Postat av: mamma

Hahha...Nu blir jag typ också förbannad..

När de är så stora så får faktiskt föräldrarna säga till de annars är det JÄTTEFEL!!

Putta in han i väggen..Fy fan,jag hae blitt skitförbannad!

Ha det så bra !! Pussi <333

2010-09-22 @ 19:55:20
Postat av: Anonym

Oj det var jag mathilda som skrev det förra inlägget =)=)

2010-09-22 @ 19:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0