Härlig härlig utedag !!!

Fy fasen vilken ljuvlig dag. Vi har varit ute från morgon till kväll, förutom uppehåll mellan 13-15 då det var mat och middagslur.. Alla barnen på gården som bor här går på samma dagis som Vince så dom har busat och skrattat gärnet här hela dagen. Kör bobbycars i il-fart, cyklat, grävt i sandlådan, letat myror & lagt i burkar.. Osv osv.. Och vi mammor kunde bara stå/sitta och kolla på och ta det "lungt" för en gångs skull.

Eddie sov faktiskt ute i vagnen i 3 timmar när vi varit ute nu på Ef och sover fortfarande *Peppar peppar< .
Han är en liten gapstare, inte mycket som passar herren. Eller jo, han vill hänga vid bröstet och sova på min mage. Då är han nöjd. ALDRIG annars ;-P Han vill inte ligga på golvet själv, mer än 1 minut. Han vill bara sova och ha mat. Nattar jag honom i vagnen, då kör jag hur länge som helst. Han somnar, och vaknar efter en minut och så håller man på. Tillslut blir man sjukt frustrerad och man har hela tiden en mental stress inombords.
Samtidigt som man har en 2åring att ta hand om. Men jag tror som sagt att Eddie kanske inte blir helt mätt så nu provar jag ytterliggare en gång att gå över till ersättning. Jag MÅSTE ju ändå det med medicinerna liksom.
Och hoppas han blir mätt en längre tid och kan få vara nöjd. Inte roligt för honom heller att inte komma till ro. Han försöker och vill vara glad, för han fyrar av små leenden men det går fort över till missnöjdhet. Så det är självfallet inte roligt för honom heller!

Han somnar bara vid bröstet lättast, och på kvällen gör han BARA det (annars brukar vi ju försöka söva honom i vagnen). Så vet inte hur det ska gå när vi nu ska (försöka)  sluta.
Han somna ialf vid 20-21 och kan sova  s j ä l v  till allt mellan 01-02-03 innan han vill ha mat igen och sen sova på mamman igen tills morgonen. Så natten ska jag iallafall inte klaga på. Som sagt, när han sover är han nöjd... Hihi. Och nu går jag hela tiden och väntar på en nöjdare kille när jag gett ersättning (och bröstet imellanåt hihi) i snart 2 dagar. Nu har han ju fkt sovit i snart 4 timmar. Är det ersättningen som gjort han mättare och nöjdare?! Tänker jag hela tiden-- Hoppas hoppas hoppas.. Att det inte bara är tillfälligt.

Nu Ska jag iallafall passa på att vila mig =)=) Pappan i huset har jobbat 07-22 idag så skönt vi kunde va ute och få sällskap så dagen gick fort.. Imorgon bitti ska vi packa och dra oss till Trollhättan för att fira påsk och ha lite fest tsm med hela släkten för min farbror från Norge som kommer - Mys. Antar att det är lugnet före stormen nu. Hihi.

Natti i i i . . . .


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej såg nyss att du har reumatism och de har jag också, fast jag e ett barn :) Har ditt barn ärvt(stavning?) det?

2011-04-21 @ 19:53:20
Postat av: Emily

Hej hej.. Jaså har du fått någon diagnos på vilken sort? Och vart har du besvär från?



Ingen av mina barn har fått det nu ännu. Dom är ju väldigt små och jag hade ingen barn-reumatism utan det kom vid 15års ålder. Bechterews brukar bryta ut vid den åldern. Mellan 15-30. Men jag hoppas innerligt att det hoppar över på dom så dom slipper det. Man önskar inte någon den smärtan.



Mvh Emily

2011-04-21 @ 20:10:32
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså har barn reumatism vet inte riktigt va de heter? men får ofta svullna leder,tar sprutor osv.

2011-04-22 @ 00:44:58
Postat av: Sofia

Hej Emily!

Tycker att din lille Eddie låter som vår lilla Svea, hehe. Är du säker på att han inte har någon form av kolik precis som hon hade? Har dom ont i magen så brukar dom misstolka det som hunger och vilja ha mer och mer mat, fast det bara blir värre då.

Sen har jag ju märkt att barn är VÄLDIGT olika, och vår tvåa är en liten klagofågel:P Vilket jäkla humör alltså, nu är hon ju snart 8 månader men det är ett jäkla jobb att hålla henne nöjd alltså, det ska hända saker hela tiden! Jag tror att hon kommer bli mkt nöjdare när hon lär sig att förflytta sig och slipper bli frustrerad över att jag inte fattar vad hon vill göra hela tiden:)

Kram

2011-04-22 @ 07:46:29
URL: http://tobiq.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0