KÄMPAR FÖR ATT KOMMA TILLBAKS




G O O D M O R N I NG E V E R Y O N E :):):)

Här har lille ÄlsklingsVince varit upp tidigt,
han ville inte gå upp fullt så tidigt som Papsen till dagis/jobb kl 06:00 så mina snälla vänner här bredvid ville gärna ta med honom vid 7:15 tsm med sina barn och det älskade dom allihopa!

Eddie har "vi" provat att bada nu varje kväll precis innan han lägger sig, sen läggs han i sin vagn Vincents kolsvarta rum och har sovit hela natten två dagar fram tills båda 06.30 & 07.45 . . .
Tror han behöver sova själv. Inte lätt med 4 pers i samma rum som ska upp o kissa, ha vatten, pratar i sömnen , Osv! Hopppppas det håller i sig.

Är ju fortfarande väldigt dålig.Fick ju som sagt komma till akuten förra veckan då "abstinensen var", på natten där jag var intorkad & hade ansträängt hjärta. Fick dropp Osv o skulle uppsöka annan läkar snarast.

Fortsatte spy o spy ett par dagar efter varje klunk jag fått i mig, när den medicinen var ur kroppen... Kunde bara få i mig näringsdryck & vätskaersättning. Fick inte behålla det heller. Har väl gått ner ännu mer nu till 40.(Ligger under 5 täcken & värmedyna och skakae av kyla) Är helt utmärglad, tunn, orskeslös, matt, yrsel så fort jag bara rör mig, hjärtat klappar det hårdaste det kan utanför kroppen.
Var hos läkaren på VC (Värdsbästa läkarn) i förrgår, han blev helt förstörd av allt han hörde o undra varför akuten natten innan skickat mig hit. SKulle vart inlagd för längesedan typ. Han våga inte hålla i min arm för den va så smal, fick ta fram en mini blodtrycksmachett, och våga knappt röra mig. Alla tror la typ jag har anorxia..
Visste inte vart han skulle börja och undrade hur jag orkade stå upp eller komma överhuvudtaget.. Eh nej det gör jag inte. Haha. Men allt är ju egentligen Reumatismens fel, smärtan av den, till dom starka trammisarna som hag tagit lång period gör att jag tappar matlusten helt & hållet (och jag ändå redan smal och liten i maten annars) Så som sagt sista månaden tappade jag 7 kg till 43½, . Slutade bara rakt av med trammisarna så utav det kom den värsta abstinensen..Kallsvettades tills hag trodde jag skulle bli galen, deppig, dödsångesten var myyycket nära. Trodde inte jag skulle överleva. Nu berättade han att deet är livsfarligt att sluta rakt av med såna mediciner. Man ska typ trappa ned med 50mg i veckan, så det ska ta typ 2-3 mån innan + att man ska ta en stesolid för "avtädningen", så han förstog att det varit ett rent helvete o tyckte de va spännande att höga i utbildningssyfte liksom...


Jag som alltid kunnat sova typ från 20:00-11.00 och sen flera timmars middagssömn efter det är nu inte trött alls. Utan jag vankar av o an fast jag nästan svimmar o blir andfådd, helt slut så fort jag rör mig. Fram o tillbaka med hjärtklappning o en enorm oro. (Som jag aldrig haftt innan). Läkaren sa att det var Ångest och oro eftersom jag varit med om så mycket (även innan detta också med höftOp, katastrofsnitt o smärta i många år) så jag fick Oscascand utskrivet tills nästa vecka bara sen får vi se hur vi går vidare.
Ska få träffa en dietisk också som ska få hjälpa mig med maten o min matlust, tycker allt kött är senigt, att det aldrig är klart, inte för tjocka skivor, inte stora klumpar i köttfärsen.. Måste lära mig att inte tycka allt är äckligt . Plus att ha regelbundna viktkontroller. Nu har jag ialf varit jätte hungrig i 2 dagar o fått i mig, Slutar inte va hungrig så man kan ju hoppas det vänder nu.
Men har ju 39.5 i feber också så blir ju ännu "döare" !!

Nu vill jag va en glad TJOOOOCK mamma som har ork, levnadslust så vi kan baka Julgodis o förbereda Julen!=)=)=)






NÅGON SOMHAR TRÄÄNINGSTIPS PÅ HUR MAN FÅR KROPPEN ATT BLI STARK O "TJOCKA PÅ" SIG MED MUSKLER NÄR JAG ORKAR IGEN...?! SOM KAN SIN GREJ, HELST INGET "GISSA"..HIHI...


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad du kämpar! Hoppas du får må bättre snart och att du kan få njuta lite av julen i alla fall. Kram!!

2011-12-10 @ 11:08:24
URL: http://filosofmaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0