Så Mycket Bättre


Blivit ett par dagars uppehåll här igen
..
Jag har piggnat på mig. Får i mig mat lite och ofta. Är faktiskt vråålhungrig hela tiden och det känns såå skönt. Blev t.om orolig, ängslig och fick ångest i slutet av all denna sjukdom och det har jag aldrig haft innan. Vankade av och an på nätterna med ständigt inre oro.

Som en självklarhet har ju då även "orken" kommit tillbaks. Började igår, känner mig som pånyttfödd och ingenting känns jobbigt. Var på arbetsintervju igår som verkade lovande. Julpysslat med barnen, julbakat, fixat och pyntat granen. Var på väg till Liseberg men vi vände efter halva vägen. Spöregn och storm kändes inte såå lockande när man ska gå där i flera timmar. Idag har jag jobbat på Majgården. Lika kul som vanligt. Fått mig i smockad först en räkbaguett och sedan kyckling/currybaguette och en chokladbiskvi, och var ändå hungrig. Kroppen skriker nog efter mat och det är bara att käka vidare så man förhoppningsvis kan se fin, naturlig och frisk ut i kroppen.. Ska försöka ta det lite lugnt också (Iomed påverkat hjärta o allt annat som varit) ska man nog inte va så hetsig som jag är nu, men varje gång jag blir frisk från svåra grejer blir jag så glad att jag kan/orkar göra det så jag vill göra allt nu och på en gång.

Tänkte ha hemma Vince från Dagis imorgon (har saknat honom så nu när jag inte kunnat ha hand om dom) så vi kan gå till Öppnaförskolan vi och Eddie.. Eddie är en aktiv krabat och han älskar o är bara nöjd när det sker massor omkring honom. Han kommer stormtrivas på Dagis till Våren (Snyft). . . .

Lite egentid och filmMys med min goa gubsi nu som funnits så för oss alla denna period. Tycker det är viktigt att passa på att kramas, mysas och prata på kvällarna. Den enda lugna stunden om dagen.. :):):)

  


Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vilka söta pepparkakor såhär på lucia och allt :D Härligt! Ska du förresten inte vara med och tävla om en jeansskjorta från Ebbe inne hos mig? Valfri storlek 80-140 och den kommer hem innan jul :) Här är inlägget: http://hejtina.blogg.se/2011/december/tavling-julklappstips.html#comment

2011-12-13 @ 20:48:15
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0