Barnvagns-förbud???

Jag & Mathilda tog ett varsitt barn i en varsin vagn när vi skulle iväg med bussen häromdagen.
När jag skulle gå fram och betala sa busschaffören "-Ja egentligen får det bara va en barnvagn åt gången i bussen. Men låt gå för denna gången". Jag sa att jag aldrig hade hört denna regel förut och gick & satte mig.

När det smält in blev jag helt ställd. Hur har dom tänkt sig? Om det kommer en annan mamma några gator ner, ska hon inte få åka med då för att jag redan är där? Eller om jag och en kompis vill åka ned till stan med våra barn & fika. Ska vi inte få göra det då? Ska vi behöva sitta inlåsta i våra hem?

Tycker detta låter helt sinnessjukt. Jag åkte alltid buss med mamma och andra barnvagnar när jag var liten.
Fan va sjuk världen håller på att bli... Nej för fan, sitt inne alla mammor!!!

Kommentarer
Postat av: EmmaSaftey

Det är tyärr så, men ändå bra! Det är ett säkerhetstänk.



Och jodå, det finns folk som blivit stoppade och fått vänta på nästa buss då det varit "fullt" och chauffören inte kunnat garantera säkerhet för mer än en vagn.



Nä, allt var inte bättre förr det är BRA med sådant säkerhetstänk. Tänk om alla dessutom kunde använda bälten i bussarna så hade det nog blivit bättre!



Sitt inte inne - GÅ! ...eller ta bilen ;-)

2011-02-28 @ 13:34:28
Postat av: Emily- Mamma till Vincent & Eddie ('v')

Vad är det som är så farligt med att det står 2 barnvagnar i en buss då? Jag tycker dom kommer på "anledningar" som är farligt hela tiden. Snart kommer man ju inte få göra nåt? Jo visst saker KAN hända, men sannorlikt så gör det inte de. Lika gärna som man kan bli överkörd =)?



Jag har åkt buss många grr då det varit typ 3 vagnar i bussarna..



Tyvärr har jag inget körkort och det är en bra bit till centrum i kyyyla:D

2011-02-28 @ 13:40:53
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad märkligt, det har jag aldrig hört!

2011-02-28 @ 16:18:17
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Lina

I Uddevalla brukar gränsen ligga på 2 eller 3 beroende på hur stora dom är. Däremot får det stå folk i hela bussen..

Bara en vagn låter ju helt sjukt.

2011-03-01 @ 12:14:56
URL: http://www.adperpetuum.se
Postat av: carro

Förstår hur du menar.

Har inga barn men när jag skulle åka med tåget från Åre till Trollhättan (12 tim) på begravning för några veckor sen och hade bokat biljett med hund så skulle dom trycka in min hund på 60kg med 5 STORA hundar till OCH två katter i samma kupe som knappt min hund fick plats i?.. jag höll på att få hoppa av tåget mitt i ingenstans för jag inte tollererade detta och de hade inte funkat hur man än vände och vred på de... fattar inte hur dom tänker men efter lite tårar och skrik ;) kom jag hem men jävlar!!

2011-03-05 @ 22:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0