Helghelghelghelg

Nu är helgen kommen igen...
Och även om man är hemma varje dag så tycker jag att det är supermysigt när man får göra det lite lyyxigare :-)

Solen lyser idag (Tyvärr ser jag mina sjukt smutsiga fönster som man knappt ser ut ifrån, men jag försöker ignonera det;-P) Jag & Eddie har precis varit och lämnat Vince på dagis där han ska leka av sig med kompisarna!

Hans morfar åker från Trollhättan sen och hämtar honom där, så ska dom åka hem till mormor, Kevin & Mathilda där Vince ska sova första gången själv. Han kommer få såå kul för han älskar dom och att vara där.
Imorgon ska dom åka till Badhuset och gå på Pizzeria. Sent på eftermiddagen imorgon så åker vi också dit och sover över tills på söndag!

Nu då? .. Jag & Eddie ska passa på att s o o o o v a a  a !!! Ja visst passar det lill-krabban att sova hela dagarna!
Hihi, visst sover han på nätterna också men han krånglar lite. Vill till brösten, tar tag, släpper, blir arg för att han släppt, tar tag, släpper, blir arg för han släppt. Ändå sover han ju och skriker inte så jag ska inte alls klaga, men lite trött är man på morgonkvisten när Vince kommer in vid 6.30 när Eddie precis somnat in djupt. Blir bara nattsömnen det minsta störd så är hela dagen seg, tycker jag.

Så idag & imorgon ska vi passa på att sova och amma i lugn och ro utan att få dåligt samvete att man inte hittar på nåt med Vince... småbebisar vill ju bara ta det lugnt, amma och sova på mamman - Iallafall min!

I eftermiddag ska vi åka och hyra film (+ köpa ståbrädan) - Ha lite filmmaraton, äta god fredagsmat och smaska godis! . . . Antar att det kommer va sjukt tomt utan min stora fjärt-älskling. . . Åka så långt ifrån mamman & pappan - - Men mormor & morfar är världens bästa så han kommer få såå roligt. Bara man själv som mår lite dåligt förmodligen. Nu har han dock blivit såpass stor att han får utbyte av att få komma till mormor&farmor själv ibland och få egentid med dom.. Minns man själv när man va liten hur kul det var att komma till släktingar och bli bortskämd, hihi * När dom är bebisar så behöver dom ju egentligen bara sin mamma & pappa. Få vara nära & lära känna... :):) Nu tycker han ju som sagt att det är kul + att man kommer verkligen uppskatta och behöva avlastning imellanåt när man har 2 barn. Jag upplevde aldrig att jag behövde det när man hade ett. Då kunde man sova lite när man ville, men nu har man två stycken att ta hänsyn till.

Nä nu ska jag plocka iordning lite här - Evighetsgöra.


Mammas finaste skrutteee. . . <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0