Bb-väskan

Har tänkt att börja packa BBVÄSKAN lite smått - Vill inte glömma något viktigt som man kan göra när man springer runt helt hypernervös och stressig. Då skiter iallafall jag i allt när jag är på det humöret . . .
Nu kan man ju iofs inte packa allt detta nu utan måste ta vissa saker när det är dags sen. Men nu är det ändå uppskrivet! (:

Vad ska jag ha med då? Detta har jag kommit på hittills :
Till mig:
- Toalett artiklar (Schampoo, balsam. Får skaffa mini-kit med parfymfria. Tvål. Tandborste, rollon, borste, lotion, sminkväska.. Ifall man skulle känna för att hotta till sig någon dag)
- Innetofflor
- Mjukiskläder
- Kanske en morgonrock
- Lipsyl
- Stora underkläder till hemfärden ;P
-
Amningsbh
- Hårband
- Cola och lite snacks
- V ä r m e  k u d d e n
- Mediciner
- Mobil
- Laddare
- Lappen med blodgrupperingen

Till Magnus:
- Lite kläder
- Toalett artiklar
- Kamera
- Mobil
- Laddare
- Snabbmat att frysa in ?, snacks, dricka.
- Kortlek, tidningar.. Kanske laptopen så vi kan se på
film om det blir långdraget...
Till Bebin:
- 2 olika klädset med body och byxor till - Strl 50.
- 1 set med tjockare tröja och byxor - Strl 50.
- 3 pack sockar
- 1 tunn hjälm-mössa
- 1 pyjamas
- En gosig filt (som vi sovit med innan så h*n känner vår lukt:-)
- Overall (tossor o vantar sitter i den)
- 1 tjockare mössa
- Babyskydd
- Nalleböörn.
- 1 napp (Även om vi förmodligen inte kommer ge det på några veckor)

Har jag glömt något...? . . Musik kommer jag vilja ha under förlossningen så det inte är helt knäpptyst, men jag minns att det fanns radio där sist. Känns lite väl att komma dit med en skiva? Hahhaa :D

Kommentarer
Postat av: michaela (gravid v40)

ah..vad bra med en bb-väskelista. jag har packat så gott det går men tips är alltid bra! jag kommer också ta med smink, det kan ju göra underverk när man känner sig som minst pigg haha. Har du kokat dina nappar? jag har inte gjort det ännu men det kanske man ska?



Tack för dina peppande ord..kaaan vara så att jag har en släng av feber men det vill jag inte erknna för mig sjlv. jag vill ju föda barn, inte vara sjuk! Bf är på fredag så det är tre dagar kvar till den STORA dagen ;) Har ingen aning om vem det är som är därinne...

kram på dig!

2011-01-11 @ 14:41:13
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Emma - väntan på ett januari barn

Åh, jag kanske ska kolla igenom min BB väska igen, känns som min var sådär bra om man kollar din..



Får ni ha sambon kvar på BB eller det är bara för dagen? För det är nytt här i Helsingborg att pappan inte får vara kvar över natten. För jävligt enligt mig men vad ska man göra..

2011-01-11 @ 16:07:11
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Förstår precis din oro, har haft liknande tankar jag också även om vi precis fått vår första. Men jag är övertygad om att det kommer att gå hur bra som helst, även om det förstås blir lite annorlunda jämfört med första gången :) Sjalen kommer nog att vara kanon! Vi har en babybjörn men den är några år gammal + att den är ganska otymplig, så kanske skulle satsa på något sånt här också. Alltid skönt med lite avlastning för armarna :)

2011-01-11 @ 17:46:19
URL: http://madeleines.se
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja, det är konstigt att man kan bestämma sig så snabbt. Men vi kommer bara köra på Libero nu! De har som sagt hållt torrt och inte läckt en enda gång, medans Pampers har gjort precis tvärtom :)



Mysigt att packa BB-väskan, särskilt du som har lite koll på vad som ska med :)



Kram kram

2011-01-11 @ 20:04:02
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Angelica

ÅÅh vad du är duktig som har packat bb väskan! Jag har fött barn 2 gånger nu utan en packad bb väska redo, snacka om panik haha! det ser ut som att du har allt packat och redo för lilla bebisen! :) Lycka till :) kram

2011-01-17 @ 11:53:39
URL: http://odonnell-marberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0