Strålande dag.


Mammas kråka (med snygg frajs) . . . ♥

Goddagens ! ! ! Vi är lediga tillsammans fram tills 10 Januari och tar som vanligt sovmorgon varannan dag. Idag var det min tur och jag sov nästan till 11 - Gudomligt.. Fick gå upp vid 6 och ta en alvedon och den hade faktiskt hur bra verkan som helst. Alvedon har aldrig aldrig haft verkan på mig. Men om detta är foglossning så kanske det hjälper på det. Skönt var det iallafall att kunna vrida och vända sig någorlunda.. Kissat ungefär 10 grr inatt också. Kommer typ bli chockad sen när man inte behöver det längre.

Igår vaknade vi upp i min svågers lilla stuga. Vi tog med oss all vår nyårsmat och allt inköpt till svärmor på nyårsaftons eftermiddag så inte Magnus skulle behöva sitta själv vid 12-slaget om jag somnat. Haha.
Så där lagade vi:
Förrätt: Mozarella inlindat i parmaskinka + Massa Tapas (Kronärtskockor, marinerade vitlökar, ölkorvar, frukter.. Osv)
Huvudrätt: Fläskfilegryta Al'a Ems :D (Fläskfile, scharlottenlök, soltorkade tomater, vitlök, sweet chilisås, creme fraiche, mjölk, champinjoner, nötter, ost.) Med vitlöksgratäng och fetaostsallad.
Efterrätt: Wienernogaut-glass.

På nyårdagen var gubben min lite seg (trots att han bara tog lite Champanje och 2 glas vin;) så vi tog det mest lungt. Jag fick flipp och städade ut julhelvetet och vi kastade ut granen från balkongräcket. Vet inte ens om man får göra så längre? Så var det när jag var liten. Då låg det 20 granar under alla lägenheter. Haha. Vincent tyckte det var helfestligt iallafall och sa "Hej hej Gjanen" när han tittade ner där och skrattade ;P
Åkte och åt kinamat på resturangen på eftermiddagen.

Nu har jag nyss ätit frulle. Ska åka till Elsa på middag lite senare - Magnus försöker lägga Vincent. Måste få skryta om hur fruktansvärt bra det går utan spjälorna. Vi lägger han där på kvällen och han går oftast inte upp en enda gång utan ligger snällt kvar och somnar och sover hela natten. På morgonen när han vaknar hör jag små barnfötter knalla upp :-) - Han ramlar inte ur heller men jag har ändå fårfällen under ifall att. Så himla duktig, mammas Vince. Han är så sjukt rolig nu för tiden också. Svarar på tilltal hela tiden och försöker efterlikna.

34+1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0