<3

GRAVIDITET

När fick ni reda på att du var gravid? 13 Juni 2010.
Var det planerat? Halvt om halvt
Mådde du illa under graviditeten? Ja, spydde från vecka 6-16
Hade du mycket foglossningar? Ja blandat med reumatismen. Blä.
Hade du någon hormonrand? Ja.
Fick du bristningar? Nej
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Pojke
Vad ville du att det skulle bli för kön? En frisk bebis var det enda jag önska & det känns sjukt kul med 2 små killar nu. . . :)
Hade du några speciella cravings? Iskalla drycker med krossad is i
Vad gillade du för mat? Inte så bra matlust men Lax kanske :-)
Någon maträtt du avskydde? Mycket.
Hade du halsbränna?
Nej.
Behövde du kissa ofta? Gjorde inget annat
Hur mycket gick du upp? 8-9kg
Är du nöjd över din graviditet? Mycket besvär som jag misstänkte men i det stora hela ändå bra. 
Var du rädd för förlossniningen? Sjukt rädd
FÖRLOSSNINGEN

När startade din förlossning? den 24e januari började vi försöka med igångsättning
Vilken vecka var du i?
37+2 & 37+4 när han kom.
Gick du över tiden?
Nej.
Hur startade din förlossning?
Igångsättning
När åkte ni in? Kl. 08.00, 24 Jan, och vi försökte i 1½ dag innan vattnet gick natten tills den 26e januari och det datumet han är född.
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Lustgas, akupunktur och Epidural
Hur länge hade du värkar? "Riktiga" värkar var från kl 14.00-17.34
Tyckte du att värkarna gjorde ont? Eftersom jag hade värkstimulerande var det helt sinnessjukt intensivt och galet innan jag fick Epiduralen.
Grät du? Ja
Skrek du? Ja, för mitt liv. Haha.
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Kom hela tiden typ
Hur lång tid tog krystvärkarna? 25 min
Vem var med på din förlossning? Magnus, 2 Barnmorskor, 1 SSK-student och en undersköterska.
Hade du ont efteråt? Inte alls som jag hade förväntat mig men visst var det svårt att gå och sätta sig ned dagarna efter.
Är du nöjd över din förlossning? Eftersom jag var beredd på att få snittas igen så är jag jättenöjd som fick uppleva en vaginal förlossning.
BEBISEN

Mådde bebisen bra när den kom ut?
Ja
Vad blev det för kön? En helt perfekt gosse
Vad vägde han/hon? 3020 gram.
Hur lång var han/hon?
47 cm.
Huvudomfång?
33 cm.
Ville bebisen amma på en gång? Nja, efter ca 1 tim tror jag.
Hade bebisen gulsot? Var väldigt gul första veckorna men var inget att oroa sig för.
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja
Vad fick han/hon för namn? Eddie
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Vi var överens och därför att det i princip var det enda fina pojk-namnet vi kom på=) Våran finaste Eddie ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

SV: Javisst gick det bra, kul att läsa andras svar :)

Söta barn du har :)

2011-03-29 @ 15:51:59
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0