Fruktansvärt :-(

Det har hänt nåt fruktansvärt här på morgonen. Jag la Eddie i vår säng en bit in, för att gå på toaletten.
Jag tog Vincent med mig för att man aldrig ska lämna småbarn ensamna. När jag satt på toan öppna Vincent dörren och gick ut. (Han har aldrig kunnat öppna där innan).Jag skyndade att torka mig för att gå efter.

Då hör jag ett ill-tjut och springer ut till sovrummet. Då ligger Eddie på golvet och ill-tjuteroch Vincent sitter bredvid helt förtvivlad han också.

Jag trodde allvarligt talat jag skulle dö :( Stackars min älskade pytte lilla bebis =/
Vincent ville väl förmodligen bära honom,och tappade honom..Eller om han putt bort honom för att han låg ivägen för honom. Tror inte han fattar att man slår sig eller konsekvensen av det. Dom sa på Bvc att en nyfylld 2åring inte tänker så långt att "nu ska jag gå och vara elak".
Har aldrig nånsin sett någon tendens till det heller, även om skenet såklart kan bedra.

Han slutade gråta nästan så fort jag tog upp honom, ammade med en gång och var helt som vanligt.
Men fy va jag har gråtit och gråtit och gråtit. I flera timmar. Lilla lilla Eddie. Tänk va rädd han ska ha blivit och va ont han ska ha fått =( Vi har ju t.om höjt våran säng för att jag lättare ska ta mig i och ur när jag har ont.
+att våran sänggavel har träplankor på sidorna så han har säkert slått i sig där på vägen till golvet =/

Ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att jag skulle kontakta Barnmottagningen, och där sa dom att det med största sannorlighet inte var någon fara, även om det känns och ser hemskt ut. Det händer typ aldrig något med såna olyckor med så små, deras huvud är så mjukt och dom tål så mkt. Det hade varit en 3månader där för några dagar sen som flygit ner för en hel trappa och var både gul och blå och henne var det heller inget med.

Skulle såklart dock åka in om han började spy eller bete sig annorlunda.
Jag mår så fruktansvärt dåligt...Stackars stackars min lilla, och stackars Vincent också som va förstörd och gick och peka på golvet inne i sovrummet flera gånger efteråt..

Ska alltid lägga honom i vaggan eller vagnen hädanefter. Lätt att vara efterklok men jag tänkte ju att jag ändå hade med mig Vincent & han är 6 veckor, han kan liksom inte ta sig över hela sängen =/

Snyfffffft!

Kommentarer
Postat av: Nicole

Usch vad hemskt!

Men försök att inte klandra dig själv. Det verkar ju som att det gick bra och han blev nog mest rädd.

Jag tror nog inte det var som Vincent skulle vara elak. Han kanske skulle ta Eddie till dig och i så fall var ju tanken god. :0)

2011-03-11 @ 14:25:31
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nemn åhhhh vilken otur!!!! Super bra tips att lägga honom i vagnen, i helgen ska vi ha barnen, ska verkligen tänka på det här, för det är super lätt hänt! Stackars dig! Men sånt händer, man får bara vara tacksam över att det inte hände något mer!



Kram gumman!!!

2011-03-11 @ 14:51:14
Postat av: Jasmin 21 år och mamma till Milo

glömde skriva att det var jag! :D

2011-03-11 @ 14:51:55
URL: http://jasminsnall.blogg.se/
Postat av: Emma

Å naaj gud! Tur att det gick bra iaf.. det kanske var därför vince var ledsen då! stackarna..

Men som sagt det var ju inte ditt fel! Men förstår dig verkligen!!

(har bytt blogg förresten om du undrar, hehe)

Vi får väl luncha i veckan om du har lust??

Kraaamis

2011-03-11 @ 18:45:29
URL: http://diabetesemmis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0