Ingen mättnadskänsla..?

Står inte uuuuuuuuut ! Eddie har legat vid bröstet sen 09 (!) imorses tills nu. Jag menar allvar utan uppehåll, försökte ta bort han nu igen (vi har givetvist försökt en miljon gånger idag men gör han något annat än att va där så blir han vansinnig) och det gick såklart inte. Han kan ju inte bli mätt då eftersom han blir så ledsen och aldrig kan slappna av när han inte är där.eller? Går 3 sekunder att ligga i babysitter, babygym eller nån annan stans sen funkar bara bröstet igen, dra han i vagnen både ute och inne likadant. Bara brösten.. Somnar bara där också.
Kan det hända att han inte blir tillräckligt mätt när han håller på så?`(Trots att han går upp 1,5 kg på 3 veckor.. haha, måste ju bli mätt då har jag alltid tänkt) . Jag är redan pinnsmal och ser riktigt äckligt ut, och han suger ut det sista jag har typ när han inte släpper en sekund per dag. Är helt låst. Vill verkligen amma av hela mitt hjärta och jag har kämpar ihjäl mig och vill gärna fortsätta kämpa. Kanske bara är så här när han är nyfödd tänker jag.. men finns ingen annan som skulle ha sitt barn vid bröstet 22/24 timmar per dygn. Folk klagar ju på varannan var tredje timma liksom.. Fortsätter det så får jag väl prova att ge varannan ersättning, varannan amning en dag och se om det blir någon skillnad. Men jag skulle bli såå ledsen om vi inte får fortsätta det är en sådan mysig stund och koppling mellan mamma och bebis som man inte får uppleva många gånger i livet, även smidigast och det är ju det bästa för barnet även om det såklart är bra att ersättning finns om det inte funkar (Som det inte gjorde med Vincent, därför jag så gärna ville nu) Har tänkt helamma i 5-6 månader som rekommenderat. Men detta funkar inte, sugen musten ur alla. Förutom våran underbara Vincent som finner sig i allt!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan lugna dig med att det funkar att kombinera amning och ersättning ibland! Svea fick tillägg nästan från början eftersom hon inte blev mätt annars, hon åt ungefär 50/50 bröstmjölk och ersättning. Funkade kanon! Hon har alltid föredragit bröstet ändå och när hon var 3-4 månader så började hon vägra flaskan och sedan dess har jag helammat+lite smakisar. Jag är jätteglad att vi gjorde som vi gjorde, för det funkar inte att sitta och maratonamma hela dagarna med ett till barn att ta hand om! Hoppas att det löser sig för er!

2011-03-23 @ 20:47:44
URL: http://tobiq.blogspot.se
Postat av: Jessica

Har han napp? Tänker att han kanske har ett enormt sugbehov å kanske bara kännersig trygg vid tutten då han verkar vara rätt van å ligga där?

Ammade inte själv eftersom Emma blev sondmatad så jag har egentligen ingen aning om hur de där funkar riktigt, vet bara hur andra gjort som har ammat. Napp har stillat oron för vissa bebisar.

2011-03-23 @ 21:39:14
URL: http://hjortmossegatan.blogspot.se
Postat av: Malin och Eden

Hej ems.. Duktig du är.. Håller med.. Du måste få komma loss lite och andas.. Testa lite ersättning så du kan f¨å lite avlastning.. det kommer inte gå annars.. Styrke kram

2011-03-23 @ 21:40:13
Postat av: madelen & hannah

Jätte fin blogg:)

kram !

2011-03-23 @ 22:40:02
URL: http://sminkflickornas.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Det låter jobbigt, men jag förstår att du ändå vill amma.. Har ni provat napp någon gång? Ibland vill Minna snutta och snutta och maratonammar, vilket resulterar i enorma kaskadspyor eftersom hon får i sig så mycket mjölk att det inte får plats i magen.. Då försöker vi växla lite med napp och det fungerar bra!

2011-03-24 @ 11:18:34
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Tack för din superkommentar! Det är säkert som du säger, att bebisen blir kläning om man inte lyssnar på den och inte tar upp den. Jag håller med i det du säger :)

2011-03-24 @ 16:25:06
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0