Tips på tröja till ammande moder.



Jag har nästan ingen lust att ta på mig tröjor alls längre hemma
för det är ett jädra meck att hålla på att ta av/dra upp när man ska amma så exakt hela tiden som jag gör. Stora delar av dagen så går jag med pattarna i vädret (Haha) för dom ska ändå användas inom kort igen. Det går ju självklart inte när man är ute så jag undrar om någon har tips på nåt som underlättar? Gärna snyggt också.Gillar inte att behöva dra upp hela tröjan ute bland alla människor. Finns det bara amningslinnen? Inga tröjor eller klänningar inför varmare tider som förhoppningsvis kommer snart..Eller ska man behöva gå med ett vanligt vitt neutralt linne hela sommaren? - Kul liksom :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

du har ju boob.. dom är jättebra, delade under brösten (lite som att ha ett linne och ett kortare linne över).

2011-03-10 @ 21:49:45
URL: http://mittmirakelevelina.blogg.se/
Postat av: malin ung morsa till oliver 3år

kolla på babyproffsen dom har bra.. sen har h&m bra amningströjor och linnen.. kommer nog mer linnen och så nu när våren närmar sig..

2011-03-10 @ 22:34:17
URL: http://stummpan.blogg.se/
Postat av: Jessica, Tuvas mamma

H&M tycker jag har jätte bra tröjor och prisvänliga, jag har redan köpt på mig ett par st

bastoppar. Som dessa fast långarmade; http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_KLA&shoptype=S



Det finns mycket fint o dyrare på nätet men frågan är om de är värt att lägga ner 500 kr för en tröja man ska använda så kort tid.

2011-03-11 @ 10:35:50
Postat av: Emily- Mamma till Vincent & Eddie ('v')

Tack allihop... Är det inte bara gravid-tröjor Jessica ?

Eller vilka av dom är amnings annars? (Trögfattad)

Kram

2011-03-11 @ 11:57:16
Postat av: Sofia

Jag kör med linnen med tunna axelband under allt, behöver inte vara amningslinnen, det räcker att dom är töjbara i tyget så drar du bara ner tyget över bröstet. Funkar bra att ha under klänningar/t-shirts ja allt:)

2011-03-11 @ 20:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0