Fredagstjöööt

Eddie somnade vid 19 igår, sov tills kl 03, somnade om och sov tills 07. Han har så himla bra sovrutiner.
Dock brukar han vakna vid 02 och sedan 05 & äta men jag tycker inte det gör något när han princip sover samtidigt. Så förutom matningen så sover han typ från 20-06,07. Fattar inte hur dom kan veta att det är natt liksom?.. För han sover ju alltid så länge när det är natt, och på dagen nån timma eller två?
Vincent va ju likadan och somnade från 19-07 sen han va 3 månader? Tycker det är konstigt för hur vet dom det? Hahaha.

Vincent ska alltid ha mitt smink när jag sminkar mig och han blir galen när jag målar naglarna "-Jag määä". Så idag fick han 2 ljusrosa naglar. Hihi, och lite rouge... Sötbollen. Likasamma som mamma juuu :-D

Knallade iväg till dagis vid 9.30. Dom skulle ha sångstund med dom stora barnen som dom alltid har på fredagar. Jag hoppas dom är snälla mot honom idag. I förrgår hade han fått en spade på kinden så det är ju nåt varje gång ..*Gråtfärdig mamsi^*

Vet inte om jag berättat att eftersom jag slutat amma så började jag med mina sprutor (Enbrel) igen efter uppehållet "Graviditet&Amning". Det är ett biologisk/antireumatisk läkemedel som man sprutar in i mage eller lår en dag i veckan. Det har funkar superbra för mig, och i vissa perioder känner man inte av någon reumatism alls och känner sig helt frisk. Mirakelmedicinen som räddar mitt liv typ. Helt underbar. Det är ju en livslång sjukdom men hade jag inte fått denna bromsmedicin så hade kroppen brakat ihop många år tidigare med fler höftproteser och en skadad rygg. Så jag tackar gud för den. Just idag är jag lite stel i ryggen men oftast fungerar den prima. Kanske egentligen är inne i ett jättesvårt Skov nu men med medicinen kanske man bara känner av lite stelhet istället för att va sängliggandes. Så bra är den. Och skönt att slippa ständiga morfin-baserade läkemedel, har tagit det nästan regelbundet i 8år och det är inte nyttigt precis, nu blir det bara nångång ibland när sprutorna (mot förmodan) inte skulle hjälpa så bra.

Tjingeling!!!
Nu: Bebimys tills storkillen hämtas igen... :)
Åh vad jag är upp över öronen förälskad i mina älskade småpojkar. ('v')



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0