Mina vardagar med barnen:

Tänkte jag skulle skriva en helt vanlig vardag för mig & barnen, vad vi gör och våra rutiner. (När vi bara är hemma. Många dagar är man ju även iväg på roliga saker såklart). När Magnus jobbar & Vincent inte är på dagis.

07.00: Vaknar "vi"/barnen. Ger Eddie ersättning. Oftast ligger vi & drar oss 20 min. Jag lägger Eddisen under babymobilen i spjälisen och sätter på Byggare bob till Vince bredvid mig i sängen.

07.30: Byter blöjor. Därefter lägger jag Eddie på mattan i badrummet och hoppar in för en snabbdusch.
Sminkning, påklädning. Borstar tänder på mig & Vince. Tar på honom kläder. Lägger Eddie i skötbordet och gullar med honom lite där, D-droppar och all annat skötsel & påklädning.

08.00: Gör iordning frukost och så äter vi. Sen sätter vi oss framför Bollibompa och gottar oss. Oftast så brukar dom göra i blöjan så vi får ta av allt vi precis tagit på o göra om allt. Hahhaa.
Bäddar sängarna, brukar slänga in en tvätt, plocka iordning i hemmet.

09.30: Är det inte dagistajm för Vince vid den här tiden (Mån. Ons. Fre) så går vi ut och leker fram tills Lunch.
(Ibland fikar med vänner, ibland Öppna förskolan, läkarbesök, Bvc) Eddie får ersättning & somnar.

12.00: Går in och gör någon snabb & lätt lunch. Därefter lägger jag Vincent för förmiddagsvilan. Ofta passar jag också på att vila en stund.. Om det passar Eddisen i smaken men ibland vaknar han så fort jag somnat in som skönast. Haha. Vissa dagar hjälper det att bära över honom & lägga han på min mage.

14.00-14.30: Vaknar Vince. Vi brukar läsa lite böckor/lyssna på musik/måla, och äta någon frukt, byta blöjorna på båda barnen. Eddie ersättning.

15.00:  Ibland sover Eddisen en stund. Är det uppehåll går vi ut och leker med alla kompisar på gården. Är det regnigt stannar vi inne och leker/städar och underhåller Eddie. (Ibland fika-tajm med vänner, kungsmässan, bibblan med Vince.. Osv osv. Men oftast vågar jag inte ut på sådant långt ifrån hemmet heelt själv med barnen längre. Hahah, om det inte är nån jag känner väldigt väl som kan hjälpa mig med barnen om det uppstår kallabalik)

17.00: Middags-tajm. Plocka bort, ställa in i diskmaskinen, underhålla Eddie samtidigt/köra vagnen så han somnar. Oftast har Magnus kommit hem. Han leker med barnen. Badning av Vince. (Ibland Eddie) Ta på blöjor, pyjamas.

18.00: Bolibompadags. Eddie ersättning.

18.45: Äta lite kvällsmat. Borsta tänderna på Vince.

19.00: Magnus och Vince går in o lägger sig i hans säng & läser böcker. Sedan är det Zzzz...

19.15: Passar på att gulla med lillebror medans hans storebror inte vill ha all uppmärksamhet;) Byter blöja, tar på pyjamas och får ersättning. Drar han i vagnen lite tills han somnar.

20.00: Egentid. Oftast tidigare.

23.00: Somnar.

02.00: Eddie vaknar och vill ha ersättning.

05:00: Eddie vaknar och vill ha ersättning.

Hahaha. Ganska kul att skriva ner och se sina rutiner och vad man gör på en dag. Man tänker inte på det när det går på automatik varje dag. Nu kanske inte dagarna ser sååå roliga ut (Och Vince är ju på dagis 9.30-14.30 tre dagar i veckan och då passar jag & Eddie på att mysa och vila oss). Vi hittar på väldigt mkt roliga saker ofta, och det är bara de senaste veckorna Magnus har de 6-16 tiderna innan han har ju pluggat o vi har kunnat göra roliga saker ofta & inte är borta såå mkt liksom.. och på helgerna gör vi alltid roliga saker ihop hela familjen och myser till det. Hihi. Jag är ju en sådan person som alltid vill lyxa till vardagen så mycket som det går.
Så det gör vi oftast på kvällarna ihop, och på helgerna lyxar vi till det för barnen med roliga aktiviteter för "dom/Vince" . . . . Älskar min familj & mitt liv som mamma, allt man gör för dom är såå värt det och man får såå mycket tillbaka, även om det ibland är kämpigt så överväger allt det underbara and I have the time of my lífe ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0