Eddisen!<3=(

GODKVÄLL. . .. .

Det har varit en ganska jobbig vecka som varit. Eddie har varit febrig, förskyld + 3 tänder som spricker igenom samtidigt på överkäken. ((Ska även ge han mjölkfri välling eftersom han aldrig varit särskilt nöjd i sitt 8månaders långa liv *8mån idag*)) Det har varit riktigt synd om honom. Han har skrikit utan stopp i 3 dygn på raken. Morgon, middag,kväll & natt utan uppehåll. Ingenting har hjälpt vad man än har gjort. Ingen sömn överhuvudtaget alltså på 3 dagar. I helgen var vi i Trollhättan så då gick jag & mamma till Akuten med honom vid 01 på natten, väntade tills typ 04 men dom sa att det lär dröja ytterliggare för att läkaren precis fått fler larm. Han hade äntligen somnat för första gången på jag vet inte hur länge så vi gick och ringde efter en tid på jourcentralen på morgonen därpå istället.

Kom väl i säng hemma hos mams&paps vid 04.30 och sen vaknade herren kl 06 igen. Tacka gud för att mamma gick upp med honom tills 09 igen annars hade jag Pang in the head, så att säga.

Det visade inget i hals eller öron.. bara lite rött. Så vi skulle han alvedon regelbundet och nässpray. Natten därpå sov han igen och mindre gnäll *Thank god* Antar att det inte är så lätt med 3 tandsprickningar samtidigt.

Måste ändå kolla upp honom för att han är så missnöjd annars också :( Stackars lillprutt. Dom är ju inte missnöjda utan anledning.

Det var Trolldagar där i Trollhättan också. Det var himmelriket för Vincent som är besatt i Troll just nu:):)
Åkte karusell, drog lotter och vann nalle, kollade på trollen & köpte trollgodis. Helt underbar dag.
Vi gick även till Grill house & köpte fetingkebab med the real kebabsouse;) Haaahaaaahaaaaa...

Igår jobbade jag när vi kommit hem, och idag har jag & Eddan varit på Öppna förskolans Babyöppet. Han blev trött och ledsen ganska genast så vi gick till Kungsmässan istället för att han skulle somna men han somnade väl en 10 min och sedan vaken igen. Fattar inte varför han inte kommer till ro på dagarna. Han behöver ju det!

Vi har just ätit Lax, potatis & Dillsås. Hemlagat. Det är såååå gott;) Imorgon bitti ska jag jobba 7-12 och så blir det några jobbdagar till denna veckan nu. Får passa på sista veckan som Magnus är sjukskriven för handen. Men det är faktiskt himmelriket att komma till jobbet ibland. Man blir helt lugn i själen - Semester... ;-D

Nu ska jag blanda ordning lökdipp som vi ska ha till Ostbågarna & skruvarna jag köpt. Choklad & Cola med!!! Tända massa ljus och mysa ned oss under täcket!! Världens gottegrisar ska vi va till Ensam mamma söker ikväll. Man måste ha det myspysigt för att orka med allt.. Hihi.. Eller hur?!:):)

På Jourcentralen
    

Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad skönt att höra!!! Tack!

Vilken tand var det du drog?

Det är ingen tand längst bak, utan kindtanden typ "i mitten" på kinden. Om jag räknar bakifrån så är det visdomstand, en till tand och sen kommer den tanden som jävlas.

2011-09-26 @ 19:16:27
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Marie, Mamma till William & Linus ♥

Linus sover knappt inget heller, ca 30 min på en hel dag! :/

2011-09-26 @ 19:52:09
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0