Att somna utan flaska -

Har bestämt idag att vi ska försöka trappa ned vällingen för Eddie. Hur det nu ska gå. Han somnar BARA med flaskan (tar inte napp) och han vaknar upp hela tiden och det enda som hjälper är ännu mera flaska.
Det blir enorma mängder välling per dygn och det är såå onödigt nu när han börjat äta riktig mat, är snart 1 år och behöver egentligen ingen välling alls.

Men hur ska man gå tillväga liksom? Vad gör man när man står där mitt i natten och han vrålar för sitt liv?
Jo jag brukar springa dit med flaskan så han somnar om och vi också får somna om så snabbt som möjligt.

Det är ju dock outhärdligt att han vaknar varannan timma hela natten för mera.(Han somnar inte om annars)
Förut på dagen gav jag honom vatten i flaskan istället och det ville han ju inte ha såklart, jag gick ut och gick in efter en stund och gav honom den igen.. och höll på så. Han gjorde inget annat än att smågnälla, så det tog väl 20 min sen gav han upp och somnade. Skönt.

Tror det kommer bli värre inatt, om jag ens kommer orka ta fighten. Men vad kan va värre än att springa upp femtioelva gånger per natt? Hihi.. Bara att han blir ju så himla ledsen på natten, man är ju så känslig då. Och jag vill inte alls att han ska vara ledsen. Så jag hoppas han nöjer sig med vattnet för att han är så trött. Eller i värsta fall mjölk.

Dom säger ju att bebisarna tillslut brukar skippa o "vilja ha mer"välling när man gett dom vatten ett par dagar, för då brukar dom tycka att det lika gärna kan kvitta. Så det är de vi hoppas på :)

DET BÄSTA EDDIE VET<3


Kommentarer
Postat av: Louise - Lokes mamma

Haha åh... Känner igen dedär! Dock vaknar inte lilleman här hemma för mat på natten, men varje "lur" ska det somnas till flaskan. Om vi inte är ute. . Och så länge han inte vill äta på natten kommer jag fortsätta låta honom somna till flaskan i sin säng :-)

2012-02-04 @ 22:25:14
URL: http://loojsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0